Een inhoudelijke insteek met relevant mediabereik

Samen met Dr. Tamara ontwikkelden we tips, recepten en een artikel over gezonde voeding en vitaliteit. Rond World Food Day (16 oktober) vormde deze content de basis van onze PR-aanpak. Dit leidde tot zeven redactionele plaatsingen, waaronder in VoedingNu, Libelle en Delicious (bereik: 3,7 miljoen), en tien branded content-publicaties in o.a. Margriet, Fabulous Mama en Flair (oplage: 1,3 miljoen).

Voor de doorvertaling op sociale media werkten we samen met vier paid influencers en 25 consumer influencers, die via Reels, Stories en posts hun eigen vertaling van de campagne deelden. Voor extra activatie ontwikkelden we de Choose Real Box: een pakket met Zespri kiwi’s, recepten, tips, een playlist en passende goodies. Deze werd naar 30 influencers gestuurd en zorgde voor een golf aan spontane content en zichtbaarheid. Deze laagdrempelige activatie bracht de boodschap letterlijk in het dagelijks leven van de doelgroep

Van inhoud naar activatie, via kanalen die ertoe doen

We startten met het ontwikkelen van centrale content met Dr. Tamara: praktisch, geloofwaardig en inhoudelijk sterk. Vervolgens vertaalden we dit verhaal door naar relevante kanalen en doelgroepen. Via een combinatie van PR, branded content, influenceractivatie en een fysieke box creëerden we een campagne die inhoudelijk klopt, én aansluit bij hoe mensen écht media en sociale platforms gebruiken. De Choose Real Box speelde daarin een sleutelrol als verbindend en activerend element. Zo landde de boodschap op plekken waar mensen openstaan voor verandering en bleef hangen dankzij de geloofwaardige en consistente manier waarop we haar tot leven brachten.